Podsumowanie akcji charytatywnej Szkoła Wrażliwych Serc organizowanej we współpracy z Fundacją Mary’s Meals Polska

Mamy ogromny zaszczyt poinformować, że nasza szkoła wykonała wszystkie zadnia wymagane przez organizatorów akcji, a mianowicie:

Krok 1.  Zgłoszenie placówki i wybranie koordynatora (p. mgr Agnieszka Kubrak)

Krok 2.  Zapoznanie uczniów Zespołu Szkolno- Przedszkolnego Nr 8 z działalnością fundacji Mary’s Meals.

Krok 3.  Wykonanie przez dzieci plakatów i ulotek w celu promocji akcji.

Krok 4.  Przeprowadzenie na terenie naszej placówki akcji charytatywnej w ramach obchodów „Dnia Pluszowego Misia”, tj. „Jesiennego Targu Misiowego”. Celem było zdobycie pieniędzy na dożywianie najbiedniejszych dzieci. Inicjatorem była Pani Kasia Sanocka. Do tego przedsięwzięcia zaangażowało się mnóstwo Nauczycieli, Rodziców i Dzieci, a także zaprzyjaźniona Szkoła Innowacyjna z Jarosławia. Dzięki wspólnej pracy udało nam się uszyć 50 pluszaków, które podczas „Jesiennego Targu” rozeszły się jak świeże bułeczki. W ten sposób zebraliśmy pokaźną kwotę, której całość została przelana na konto fundacji Mary’s Meals.

Krok 5.  Przeprowadzenie kolejnej akcji charytatywnej tym razem zainicjowanej przez przedszkolaki z gr. „Pszczółki”. Sześciolatki przygotowały jasełka dla młodszych uczniów ze szkoły i wszystkich przedszkolaków. Celem było nie tylko wprowadzenie widzów w świąteczny nastrój, integracja, ale przede wszystkim zebranie pieniędzy na dożywianie głodujących rówieśników. Ponadto aktorzy wyruszyli z kolędą z klasy do klasy, aby uczniowie, którzy nie mieli możliwości obejrzeć przedstawienia Jasełkowego i wrzucenia datków do puszki mogli dołączyć się do naszej wspólnej inicjatywy. Dzięki tej akcji nasza placówka po raz kolejny zdobyła pieniądze dla potrzebujących dzieci. Zabrane datki zostały komisyjnie przeliczone i ponownie przelane na konto fundacji.

„Człowiek jest wielki nie przez to, co ma,
nie przez to, kim jest, ale przez to,
czym dzieli się z innymi”
                                                                                              
(Jan Paweł II)

 

Dziękujemy serdecznie wszystkim:
Dzieciom, Rodzicom, Dyrekcji, Nauczycielom i Pracownikom placówki
za zaangażowanie, ciepłe podejście do akcji Szkoła Wrażliwych Serc
oraz otwarte serce na pomoc potrzebującym.
Jeden człowiek może niewiele, ale razem możemy góry przenosić.
Dzięki wspólnemu zaangażowaniu udało nam się zrobić coś wielkiego.

Koordynator: mgr Agnieszka Kubrak

Z ŻYCZENIAMI DOBRYCH FERII ZIMOWYCH

Nareszcie! Nadeszły upragnione ferie zimowe. Odpoczywajcie, bawcie się dobrze! Róbcie to, na co zazwyczaj brakuje Wam czasu. ODETCHNIJCIE OD SZKOŁY. Samorząd Uczniowski przypomina o bezpieczeństwie! Spotkajmy się po feriach cali i zdrowi.

Życzenia Bożonarodzeniowe

Laboratoria Przyszłości – Grudzień 2022

Zabawa Andrzejkowa

Podczas zabawy andrzejkowej uczniowie klasy 5a samodzielnie obsługiwali sprzęt nagłośnieniowy. Nauczyli się podłączać wszystkie niezbędne przewody, a także kontrolować pracę sprzętu podczas odtwarzania muzyki.

Turing Tumble – zagadki logiczne

W grudniu wnętrza komputerów za sprawą gry Turing Tumble poznała klasa 4b, która również z entuzjazmem rozwiązywała zagadki pracując w grupach. Ciąg dalszy przed nami, a co za tym idzie dobra zabawa i nauka jednocześnie. Zobaczcie film – jak to działa!

Druk 3D. Zima i ozdoby świąteczne

Na zajęciach kreatywnych kontynuowaliśmy wydruk breloczków z klasą 5B. Wyszły pięknie! Uczniowie zadowoleni z entuzjazmem przystąpili do projektowania nowych przedmiotów 3D. Tym razem będą to ozdoby świąteczne i zimowe obiekty 🙂

Autorzy: Anna Majchrowska, Łukasz Kobiałka, Bartłomiej Biedroń

#Laboratoria Przyszłości, #Laboratoria Przyszlosci

Rozstrzygnięcie wojewódzkich konkursów o tematyce ekologicznej – 2022

Zespół Szkolno–Przedszkolny nr 8 w Rzeszowie, Stowarzyszenie Producentów Żywności Ekologicznej EKO DAR mają przyjemność poinformować, że dokonano rozstrzygnięcia wojewódzkich konkursów plastycznych o tematyce ekologicznej. Konkursy są organizowane w ramach realizacji zadania publicznego „KOLOROWA ŁĄKA – działania edukacyjne w zakresie pszczelarstwa i serowarstwa wśród dzieci i młodzieży”.

Wyniki konkursów dostępne TUTAJ

Podsumowanie akcji TALENCIAKI

Szanowni Rodzice, Kochani Uczniowie, Nauczyciele i Pracownicy naszego Zespołu!

Akcja Lidla „Szkoły pełne talentów” została zakończona. Przez ostatnie tygodnie wszyscy aktywnie uczestniczyli w tym przedsięwzięciu. Z ogromnym wzruszeniem codziennie odbierałam przynoszone przez Was „talenciaki”.  Czasem było ich tak dużo, że w skanowaniu pomagali nauczyciele i uczniowie. Za co dziękuję! 

 Dzięki WAM udało się zebrać 7821 talenciaków i zakupić:

  • 2 pudełka z instrumentami, które wykorzystamy na lekcjach muzyki, podczas występów i uroczystości
  • magnetyczną pięciolinię do nauki nut
  • 2 mikroskopy ze szkiełkami do obserwacji na lekcjach przyrody i biologii
  • zestaw 27 kompasów na lekcje geografii
  • telewizor 65 cali do wyświetlania prezentacji, materiałów multimedialnych / dydaktycznych

Z CAŁEGO SERCA DZIĘKUJEMY ZA WASZE WSPARCIE!

 

Koordynator akcji Anna Szawara

Uwaga, uwaga… ogłaszamy Tydzień Życzliwości!

21 listopada cały świat świętuje Dzień Życzliwości i Pozdrowień… Ale nie SP26! My świętujemy CAAAAAŁY TYDZIEŃ! 🙂

Szczegóły na plakacie!

 

Laboratoria Przyszłości – Listopad 2022

Zajęcia fotograficzne

Uczniowie mieli za zadanie wykonać cykl fotografii przedstawiających różne obiekty. Głównym celem ćwiczenia było uchwycenie fotografowanego obiektu w sposób nieoczywisty, tak, żeby każde zdjęcie było interesujące i różniło się od poprzedniego. Taka „opowieść” o danym przedmiocie, wyrobie, elemencie natury. 

Lutowanie na technice

Uczniowie klasy VIa, podczas lekcji techniki, uczyli się lutować. Ich zadaniem było złączenie (poprzez lutowanie) przewodów elektrycznych i stworzenie mini instalacji LED. Jak widać na załączonych fotografiach, zadanie zostało wykonane prawidłowo, czego efektem było zaświecenie się światełek LED po włożeniu wtyczki do gniazdka.

W świecie komputerów

W listopadzie klasa 6a wkroczyła w świat wnętrza komputerów za sprawą gry Turing Tumble. Przed nimi 60 zagadek, dzięki którym odkryją jak połączyć proste przełączniki w celu rozwiązania skomplikowanych zadań, co pozwoli im również poznać budowę komputera. Zagadki ubarwione są ciekawym komiksem, co wzbudziło zainteresowanie uczniów. Klasa systematycznie zmaga się z kolejnymi zadaniami na zajęciach. 

Galeria wydruków 3D

Kontynuując działania kreatywne z drukiem 3D uczniowie przygotowali zaprojektowane wcześniej breloczki do wydruku przy pomocy programu do cięcia obiektów 3D. Wydruki są czasochłonne, więc poniżej prezentujemy tylko kilka pierwszych prac.

Autorzy: Martyna Myćka, Anna Majchrowska, Łukasz Kobiałka, Bartłomiej Biedroń

#Laboratoria Przyszłości, #Laboratoria Przyszlosci

Obchody Narodowego Święta Niepodległości w ZSZP nr 8 w Rzeszowie

Z okazji Narodowego Święta Niepodległości przedszkolaki, uczniowie, nauczyciele oraz pracownicy Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 8 w Rzeszowie wzięli udział w szeregu wydarzeń podkreślających rangę tego dnia.

Szczegółowe relacje z obchodów tego święta znajdują się na stronach szkoły  i przedszkola.

Laboratoria Przyszłości – Wrzesień-Październik 2022

W roku szkolnym 2022/23 Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 8 wziął udział w programie Laboratoria Przyszłości, który realizowany jest przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Dzięki przystąpieniu do projektu szkoła otrzymała wsparcie finansowe, które zostało przeznaczone na zakup wyposażenia sal oraz pomocy dydaktycznych. Zakupione pomoce są wykorzystywane podczas różnych zajęć i wydarzeń szkolnych.

We wrześniu i październiku w naszej szkole prowadzone były lekcje z użyciem klocków Turing Tumble. Dotyczyły one podstaw kodowania i rozwijania kompetencji informatycznych. Ponadto klocki posłużyły również jako pomoc dydaktyczna na zajęciach w klasach I-III.


Uczniowie z klas 5 poznali tajniki druku 3D. Najpierw samodzielnie zaprojektowali modele w programie Tinkercad. Zostały dla nich utworzone konta klasowe w aplikacji online. Przy pomocy podstawowych obiektów, które można nakładać na siebie lub drążyć nimi otwory wykonali przeróżne breloczki na klucze wykazując się dużą kreatywnością. Następnie poznali sposób przygotowania modelu do druku, za pomocą programu typu „Slicer” dedykowanego do naszej drukarki „Zortrax 200 plus”. W końcu udało się wydrukować parę modeli, gdyż druk 3D trwa bardzo długo. Jak uda nam się już wszystkie wydrukować zaprezentujemy galerię naszych breloków.

W pierwszych miesiącach roku szkolnego wyposażenie pracowni technicznej zakupione w ramach projektu było intensywnie wykorzystywane przez uczniów klasy 6. Poznawali budowę lutownicy i zasadę działania. Samodzielnie rozpakowali lutownicę i zamontowali części (grot, dmuchawę, kabel zasilający). Została im wyjaśniona obsługa stacji lutowniczej. Później samodzielnie rozmontowali ją i zapakowali. 

Wrzesień i październik upłynął także pod znakiem różnego rodzaju wydarzeń, podczas których wykorzystywany był sprzęt audio-video. Nagłośnienia i mikrofonów użyto m.in. podczas pasowania pierwszoklasistów i uroczystości z okazji Dnia Edukacji Narodowej.. 

Autorzy:  Łukasz Kobiałka, Bartłomiej Biedroń

#Laboratoria Przyszłości, #Laboratoria Przyszlosci

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com