Trzymajcie za nas kciuki! Nasza szkoła zdecydowała się zgłosić do prestiżowego programu Fundacji Orange pt. „#SuperKoderzy”. Fundacja organizuje konkurs dla szkół, który ma na celu wspieranie innowacyjnych działań edukacyjnych. Po udanym zakwalifikowaniu się do programu, szkoła otrzymuje grant, który może zostać wykorzystany na realizację wybranej ścieżki edukacyjnej.
Zdecydowaliśmy się na udział w programie o nazwie „3 wymiary matematyki”. Ta fascynująca ścieżka edukacyjna ma na celu pogłębienie wiedzy uczniów z zakresu matematyki poprzez eksplorację i zrozumienie trzech wymiarów tej dziedziny. Dzięki temu programowi uczniowie będą mieli okazję odkryć nowe aspekty matematyki i zobaczyć, jak zastosować ją w praktyce – projektując i drukując w 3D.
Naszym zadaniem było stworzenie filmu animowanego, który zaprosi #Superkoderów do szkoły. Film musi trwać 40 sekund. Zdecydowaliśmy się na stworzenie przez uczniów animacji poklatkowych ze zdjęć tradycyjnym aparatem, polączonych z animacjami w programie Scratch, Pivot i PowerPoint. Na zajęciach uczniowie mieli możliwość zapoznania się z podstawami animacji i przekształcania swoich pomysłów w wizualne opowieści. Zaangażowanie uczniów w proces tworzenia animacji było ogromne. Spędzili godziny nad projektowaniem postaci, scenariuszem i realizacją kolejnych klatek animacji. To dla nich nie tylko świetna zabawa, ale także okazja do rozwijania kreatywności i umiejętności pracy zespołowej.
Teraz pozostaje czekać na ogłoszenie wyników konkursu, które ma nastąpić 20 czerwca. Wtedy też opublikujemy nasz film animowany!
Niezależnie od wyników konkursu, udział w tworzeniu animacji dał uczniom szansę na rozwinięcie swoich umiejętności, poszerzenia horyzontów edukacyjnych i odkrycia pasji.
Musicie trzymać kciuki podwójnie! 😀
Uczniowie z klasy piątej utworzyli drużynę, która bierze udział w tegorocznej edycji konkursu „Tinkercad Master – Pasja i zabawa” Ich zadaniem było zaprojektowanie innowacyjnego zbiornika na wodę (deszczówkę), który odnajdzie się w przestrzeni miejskiej lub w gospodarstwie domowym – czyli realizujemy hasło praktycznie i ekologicznie. Drużyna naprawdę mnie zaskoczyła pomysłem na swój projekt, który przedstawia ogromny kwiat zbierający deszczówkę i transportujący zebraną wodę do zbiornika, który następnie doprowadza ją do zraszacza, a jest to zasilane prądem z turbiny zasilanej spadającą wodą ze zbiornika. Doskonale wkomponowuje się to w przestrzeń miejską, a kwiat może dodatkowo tworzyć zacienione miejsce dla spragnionych odpoczynku 🙂
Ogłoszenie wyników konkursu już w najbliższy poniedziałek 19 czerwca!
Sprzęt nagłośnieniowy zakupiony w ramach programu „Laboratoria Przyszłości” jest regularnie wykorzystywany i obsługiwany przez uczniów, którzy zostali wcześniej przeszkoleni przez nauczyciela i w dalszym ciągu poznają kolejne możliwości wspomnianego sprzętu. Uczniowie samodzielnie rozkładali i podłączali sprzęt m.in. na akademię z okazji Święta Konstytucji 3 maja. Podczas szkolnego konkursu „Mam talent” uczniowie nie tylko zajęli się rozłożeniem i odpowiednim podłączeniem, ale również kontrolowaniem (za pomocą miksera) występów na żywo uczniów biorących udział w konkursie.
W ramach innowacyjnej współpracy międzyprzedmiotowej, nauczycielka Pani Małgorzata Oczoś oraz nauczyciel informatyki Bartłomiej Biedroń podjęli się ambitnego projektu, który połączył dwa przedmioty – język polski i informatykę. Ich celem było stworzenie fascynującej gry planszowej, która wymagała od uczniów samodzielnego opracowania instrukcji, wykonania papierowej planszy oraz stworzenia pionków lub gadżetów za pomocą technologii projektowania i druku 3D. Efekty prac uczniów przerosły wszelkie oczekiwania, a ich projekty zaskoczyły nas wszystkich, uświadamiając nam, że jedna drukarka 3D to za mało dla tak dużego zaangażowania uczniów.
Gry planszowe, które powstały, przyciągały wzrok swoją oryginalnością i pomysłowością. Uczniowie połączyli elementy z języka polskiego, takie jak fabułę, opisy czy dialogi, z technicznymi aspektami informatyki, tworząc wyjątkowe doświadczenie dla graczy.
Ważnym elementem tego projektu było wykorzystanie technologii 3D w procesie tworzenia gier planszowych. Uczniowie mieli możliwość korzystania z drukarki 3D, która pozwoliła im na stworzenie własnych pionków i gadżetów, nadając grze niepowtarzalny charakter.
Projekt łączący język polski i informatykę okazał się nie tylko doskonałym sposobem na rozwinięcie umiejętności uczniów w obu dziedzinach, ale także na rozwijanie kreatywności, umiejętności.
W maju klasa 5B, wprowadziła się w fascynujący świat wnętrza komputerów dzięki grze zwanej „Turing Tumble”. Zabawa w nią, to niesamowita przygoda, która przynosi im mnóstwo radości i pozwala zgłębić tajniki tego tematu. Zadania, które mają do rozwiązania, to aż 60 zagadek, które odkrywają przed nimi tajemnice łączenia prostych przełączników w celu rozwiązania skomplikowanych zadań, a przy okazji pozwalają na lepsze zrozumienie budowy komputera.
Uczniowie są niezwykle podekscytowani tym nowym projektem. Fascynujące komiksy towarzyszące zagadkom dodają im dodatkowej dawki zabawy i ciekawości. Każde zadanie to nowa przygoda, która prowadzi ich przez labirynty logicznych myśli i wymaga spostrzegawczości. Każde rozwiązane wyzwanie staje się motywacją do kontynuowania i odkrywania kolejnych zagadek.
#Laboratoria Przyszłości, #Laboratoria Przyszlosci